Onze Algemene Voorwaarden
& Privacy Policy
Dit zijn onze Algemene Voorwaarden en Privacy Policy. We vinden het belangrijk om deze met u te delen en transparant hierin te zijn. Leest u ze vooral goed door. We hebben geprobeerd zo weinig mogelijk juridische taal te gebruiken als nodig. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten en overeenkomsten die worden aangeboden door De Mobiele Fiets Service. Als u nog vragen of opmerkingen heeft, laat het ons dan weten op info@demobielefietsservice.nl
Artikel 1. Toepasselijkheid
1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod en elke tot stand gekomen overeenkomst tussen De Mobiele Fiets Service en de consument betreffende de reparatie van fietsen en aanverwante diensten.
1.2 Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit niet mogelijk is, zal De Mobiele Fiets Service aangeven waar de algemene voorwaarden in te zien zijn en dat zij op verzoek kosteloos worden toegezonden.
1.3 Indien de overeenkomst elektronisch wordt gesloten, kan de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op een zodanige wijze dat deze eenvoudig kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit niet mogelijk is, zal De Mobiele Fiets Service aangeven waar de algemene voorwaarden elektronisch kunnen worden ingezien en dat zij op verzoek kosteloos zullen worden toegezonden.
1.4 Toepasselijkheid van andere voorwaarden wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
1.5 Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig wordt verklaard of vernietigd wordt, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht. De Mobiele Fiets Service zal dan een nieuwe bepaling vaststellen die zoveel mogelijk de strekking van de nietige of vernietigde bepaling benadert.
Artikel 2. Aanmelden van Reparaties
2.1 De consument dient een aanvraag voor een reparatie bij De Mobiele Fiets Service aan te melden via de website. Alle benodigde informatie is te vinden op www.demobielefietsservice.nl.
2.2 Indien de consument nalaat om de gevraagde gegevens volledig en juist aan te leveren, heeft De Mobiele Fiets Service het recht de aanmelding niet in behandeling te nemen of extra kosten in rekening te brengen.
Artikel 3. Herroepingsrecht
3.1 De consument kan een overeenkomst met betrekking tot een reparatie gedurende een bedenktijd van veertien (14) dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De Mobiele Fiets Service mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet verplichten.
3.2 De bedenktijd gaat in op het moment dat de overeenkomst tussen De Mobiele Fiets Service en de consument tot stand komt.
Artikel 4. Uitsluiting Herroepingsrecht
4.1 De Mobiele Fiets Service kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover: (1) de reparatie volledig is uitgevoerd met de uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en (2) de consument op voorhand heeft verklaard afstand te doen van zijn recht van ontbinding zodra de reparatie volledig is uitgevoerd.
Artikel 5. Onderzoek en Reparatie
5.1 De reparatie wordt uitgevoerd op basis van de klacht(en) zoals door de consument bij de aanmelding omschreven. Indien geen duidelijke omschrijving van de klacht(en) wordt doorgegeven, zal De Mobiele Fiets Service niet tot het bevestigen van de reparatie overgaan.
5.2 Indien de monteur additionele gebreken constateert, kunnen deze in overleg met de consument tegen een meerprijs hersteld worden, mits de benodigde onderdelen beschikbaar zijn.
Artikel 6. Kwaliteit
6.1 Bij de reparatie worden, indien nodig, zoveel mogelijk nieuwe onderdelen gebruikt. Indien nieuwe onderdelen niet leverbaar zijn, zal De Mobiele Fiets Service zich inspannen om gebruikte onderdelen te vinden.
6.2 De reparatie wordt zodanig uitgevoerd dat de fiets weer voldoet aan de verwachtingen van de consument.
6.3 Na de reparatie ontvangt de consument op aanvraag een (digitale) reparatiebon met een omschrijving van de werkzaamheden en de geleverde onderdelen, die de consument dient af te tekenen.
Artikel 7. Prijzen
7.1 Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden diensten en onderdelen niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
7.2 De in het aanbod genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
Artikel 8. Garantie
8.1 De Mobiele Fiets Service geeft een garantie van drie (3) maanden op de reparatie voor zover de nieuwe klacht aan De Mobiele Fiets Service verwijtbaar is. Deze garantietermijn gaat in op het moment van voltooiing van de reparatie.
8.2 Bij vervanging van een defect onderdeel onder de fabrieksgarantie is De Mobiele Fiets Service gerechtigd om arbeidskosten in rekening te brengen.
8.3 Indien binnen negentig (90) dagen na de reparatie de oorspronkelijke klachten terugkeren, wordt een prijsopgave voor een nieuwe reparatie gegeven. Bij dezelfde oorzaak van de klacht worden alleen de niet eerder vervangen onderdelen in rekening gebracht. Indien de oorzaak anders is, worden de kosten van de nieuwe reparatie in rekening gebracht.
Artikel 9. Plaats van Levering en Uitvoering van de Diensten
9.1 Als plaats van levering en uitvoering geldt het adres dat de consument bij de aanmelding van de reparatie heeft opgegeven.
9.2 Geaccepteerde aanmeldingen voor reparaties worden met bekwame spoed doch uiterlijk binnen tien (10) dagen uitgevoerd, tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken.
9.3 Indien de levering van onderdelen vertraging ondervindt of een reparatie niet (volledig) kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst te ontbinden.
9.4 Bij ontbinding conform het vorige lid zal De Mobiele Fiets Service het betaalde bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen veertien (14) dagen terugbetalen.
Artikel 10. Bescherming van Persoonsgegevens
10.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de door De Mobiele Fiets Service geëxploiteerde website(s) en op alle via het internet aangeboden en geleverde diensten. Het privacy statement van De Mobiele Fiets Service is van toepassing op de verwerking van persoonsgegevens van consumenten.
10.2 De Mobiele Fiets Service treft passende maatregelen ter beveiliging van persoonsgegevens en de elektronische overdracht van data en zorgt voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch betaalt, worden passende veiligheidsmaatregelen in acht genomen.
10.3 Gegevens van de consument worden niet aan derden ter beschikking gesteld, tenzij noodzakelijk voor de uitvoering van de bestelling.
10.4 Het bestand waarin de bestellingen zijn opgenomen, kan worden gebruikt om persoonlijke aanbiedingen te doen, tenzij de consument aangeeft hiertegen bezwaar te hebben.
Artikel 11. Aanvullende of Afwijkende Bepalingen
11.1 Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht na publicatie, met dien verstande dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de meest gunstige bepaling voor de consument zal prevaleren.
Artikel 12. Klachten
12.1 Klachten kunnen worden voorgelegd via een e-mail aan info@demobielefietsservice.nl onder vermelding van “Klacht inzake reparatie”.
12.2 Indien de consument niet tevreden is met de afhandeling van een klacht, kan deze worden voorgelegd aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.
Artikel 13. Toepasselijk Recht en Bevoegde Rechter
13.1 Op alle aanbiedingen, overeenkomsten en uitvoering van overeenkomsten is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
13.2 Alle geschillen tussen De Mobiele Fiets Service en de consument zullen uitsluitend worden beslecht door de bevoegde rechter van de Rechtbank Noord Nederland.
Artikel 14. Disclaimer
14.1 De Mobiele Fiets Service spant zich in voor een zorgvuldige en actuele weergave van gegevens op de website. Wij behouden ons het recht voor om de inhoud van de informatie op de website te wijzigen.
14.2 De Mobiele Fiets Service aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele onjuistheden of de gevolgen van het gebruik van de informatie.
14.3 De Mobiele Fiets Service aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de inhoud van websites waarnaar wordt verwezen.
14.4 Aanspraken op schadevergoeding voor lichamelijk letsel, beschadigde fietsen of kleding zijn uitgesloten, met een maximale aansprakelijkheid tot het bedrag van de factuur.
Artikel 15. Overmacht
15.1 De Mobiele Fiets Service is niet aansprakelijk indien verplichtingen niet kunnen worden nagekomen door overmacht.
15.2 Onder overmacht wordt verstaan elke vreemde oorzaak of omstandigheid die in redelijkheid niet voor het risico van De Mobiele Fiets Service behoort te komen.
15.3 In geval van overmacht heeft De Mobiele Fiets Service het recht haar verplichtingen op te schorten en is gerechtigd de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden zonder boete of schadevergoeding.
Artikel 16. Voorbehoud van Eigendomsrecht
16.1 Het eigendomsrecht van producten gaat pas over wanneer de consument alle verschuldigde bedragen heeft voldaan. Het risico van de producten gaat reeds bij aflevering over op de consument.
Artikel 17. Retourneren
17.1 De consument heeft het recht een product binnen zeven (7) werkdagen na aflevering te retourneren. De verzendkosten zijn voor rekening van de consument.
17.2 Bij retournering in originele, onbeschadigde staat en verpakking wordt het betaalde bedrag teruggestort.
17.3 Er bestaat geen aanspraak op terugbetaling bij gebruik of beschadiging van het product.
Artikel 18. Offertes
18.1 Offertes zijn vrijblijvend, tenzij anders vermeld.
18.2 Bij aanvaarding van een vrijblijvende aanbieding behoudt De Mobiele Fiets Service zich het recht voor de aanbieding binnen drie werkdagen te herroepen of daarvan af te wijken.
18.3 Bij aanvaarding van een vrijblijvende aanbieding door de consument, heeft De Mobiele Fiets Service het recht de aanbieding binnen drie werkdagen na ontvangst van de aanvaarding te herroepen of daarvan af te wijken.
18.4 Mondelinge toezeggingen verbinden De Mobiele Fiets Service slechts nadat zij uitdrukkelijk en schriftelijk zijn bevestigd.
18.5 Offertes van De Mobiele Fiets Service zijn slechts geldig indien deze schriftelijk zijn bevestigd.
18.6 De Mobiele Fiets Service kan niet aan haar offerte worden gehouden indien de consument had moeten begrijpen dat de offerte of een onderdeel daarvan een kennelijke vergissing of verschrijving bevatte.
Artikel 19. Verjaringstermijn
19.1 Voor alle vorderingen jegens De Mobiele Fiets Service en de door De Mobiele Fiets Service bij de uitvoering van een overeenkomst betrokken derden geldt een verjaringstermijn van één jaar.
19.2 Het bepaalde in lid 1 is niet van toepassing op vorderingen die gebaseerd zijn op feiten die de stelling zouden rechtvaardigen dat het geleverde niet aan de overeenkomst zou beantwoorden. Dergelijke vorderingen verjaren na verloop van twee jaar nadat de consument De Mobiele Fiets Service van zodanige non-conformiteit in kennis heeft gesteld.
Artikel 20. Privacy en Gegevensverwerking
20.1 De persoonsgegevens van de consument worden verwerkt in overeenstemming met de AVG. Voor meer informatie over de gegevensverwerking, verwijzen wij naar ons privacybeleid op de website.
20.2 De Mobiele Fiets Service neemt de bescherming van persoonsgegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang en ongewenste openbaarmaking tegen te gaan.